fbpx

Blog

Meten is weten – Hoe meten wij progressie op?

Wanneer je start met een personal training traject, wil je er natuurlijk vol voor gaan. En terecht. Je past je voeding op aanwijzing van de trainer aan en gaat aan de slag met je eerste trainingen. Na verloop van tijd begint je lichaam te veranderen en wil je weten wat er precies is verandert en hoeveel vooruitgang je hebt geboekt. Deze resultaten nemen wij maandelijks zorgvuldig met je door.

InBody 270 – Lichaamscompositie analyse

Resultaat bestaat uit tastbare feiten maar ook uit niet tastbare feiten. De niet tastbare feiten zijn vooral de voordelen die je gaat voelen in het dagelijkse leven. Zo kan het simpele feit dat je soepeler een trap op loopt al een positief resultaat zijn. Meer energie gedurende de dag en betere slaap zijn andere voorbeelden van niet tastbaar resultaat. Wanneer je bij ons komt met klachten in je onderrug, dan kan de afname van deze klachten misschien zelfs de meest aangename vooruitgang zijn. Sommige resultaten hiervan zijn meetbaar en deze houden wij natuurlijk ook periodiek in de gaten. De verandering van de lichaamssamenstelling voel je vaak minder snel aan en daarom is het belangrijk om dit met goede apparatuur te meten. Bij PIT Premium Fitness gebruiken onze personal trainers de beste apparatuur beschikbaar op de markt, namelijk de InBody 270.

Onze InBody 270

Het resultaatvel

Wanneer we een meting uitvoeren op de InBody 270, dan rolt er een uitgebreid resultaat uit wat je direct op papier te zien krijgt. De standaard zaken als gewicht, vetmassa, spiermassa en lichaamswater worden nauwkeurig gemeten en weergegeven. Daarbij worden zowel spier- als vetmassa ook segmentaal gemeten. Dit wil zeggen dat we kunnen zien hoeveel spier- en vetmassa er op iedere arm en been zit en op de romp. Zo is het voor de personal trainers gemakkelijk om onbalans te zien en hier het trainingsplan op aan te passen. Dit is belangrijk omdat een onbalans in spiermassa kan zorgen voor verschillende fysieke klachten. Bij onderrug klachten is het fijn om als focuspunt de spiermassa op de romp te nemen en deze actief te verhogen. Kortom, de mogelijkheden zijn enorm waardoor je zo snel mogelijk je doelstelling bereikt.

Een voorbeeld van het resultaat vel van een InBody meting

Op basis van het resultaat vel kan de trainer samen met jou kijken naar de ideale aanpak op het gebied van voeding. Voor ons als trainers rollen er alle belangrijke cijfers uit die wij nodig hebben om een passend voedingsplan te maken. De combinatie tussen het voedings- en trainingsplan en de corresponderende cijfers van de meting, zorgen ervoor dat wij altijd resultaten garanderen. Het fijne voor jou is, dat wij alles voor je uitzoeken en uitwerken zodat jij lekker je gang kan gaan met trainen en gezond eten. Volg jij onze richtlijnen, dan sta je elke maand weer tevreden bij de meting met een goed resultaat.

Train je niet bij ons? Geen probleem! Maak gerust een afspraak bij ons voor een InBody consult. Wij laten je graag een meting bij ons doen.

Hoe val je af? Zo eenvoudig mogelijk

Afvallen – een doelstelling waar velen naar streven. Er wordt altijd een hoop gesproken, gediscussieerd en geprobeerd en toch blijft er onduidelijkheid over hoe het nou echt moet. Veel specialisten komen met ‘de beste manier’ om af te vallen door middel van het optimale dieet. De realiteit is dat er geen beste manier bestaat omdat dit voor iedereen verschillend is. De beste manier om af te vallen is de manier die voor jouw gevoel het makkelijkst vol te houden is. Uiteindelijk is continu├»teit de belangrijkste voorwaarde voor vooruitgang.

Hoeveel herhalingen kan ik het beste doen?

Wanneer je aan de gemiddelde persoon in de sportschool zal vragen wat de ideale herhalingen zijn voor een setje krijg je al snel het volgende antwoord: 1 tot 6 keer voor kracht, 8 tot 12 keer voor spiermassa en 15 tot 20 voor uithoudingsvermogen. Alhoewel hier een kern van waarheid in zit, gaat dit in de meeste gevallen niet op. Dit komt voornamelijk door de uitvoering van deze herhalingen. Het is eigenlijk heel logisch, want je spieren kunnen niet tellen en zullen dus ook niet weten hoeveel herhalingen je hebt uitgevoerd.

Wat is personal training? (Deel 2)

In deel 1 van deze blog is uitgelegd wat personal training precies is en wat je er precies aan hebt. Het enige wat nu nog ontbreekt is hoe een personal training traject er precies uit ziet. Dit stukje zullen we nu gaan behandelen.

Wat is personal training? (Deel 1)

Personal training – wat is het nou precies? Ondanks dat personal training een steeds duidelijker worden begrip wordt, zijn er nog steeds erg veel mensen die niet weten wat personal training nou precies is. “Dat is met van die gewichten pompen om gespierd te worden, toch?” is het meest gegeven antwoord wanneer ik aan iemand vraag wat personal training voor hem of haar inhoud. Al hoewel dit geen verkeerd antwoord is, vat dit het wel heel summier samen.

Om een duidelijk beeld te schetsen over personal training, verdelen we het onder in extrinsiek, intrinsiek, medisch, voeding en lifestyle.